شرح زندگی 

 شهید مجید شریعتی فرزند حورث در سال ۱۳۴۳ در شهر  گناوه در خانواده ای متدین و متین دیده به جهان گشود . زندگیش بسان زندگی بزرگ مردان اسلام ساده و خالی از تجملات بود . او را به گونه ای پرورش دادند که در مقابل مشکلات چون کوه پر‌ صلابت باشد و با تند بادهای زندگی دست و پنجه نرم کند و هیچ گاه برای متاع دنیا ایمان خود را از کف ندهد . در سن هفت سالگی وارد دبستان شد و با جدیت به تحصیل مشغول گردید .

پس از اتمام دوره ابتدایی وارد دوره راهنمایی شد و این دوران همزمان با انقلاب اسلامی ایران بود. با اینکه نوجوانی بیش نبود با عشق عجیبش به امام ، همراه با مسلمانان غیور کشورمان در اعتراض به رژیم منحوس پهلوی جهت براندازی این خاندان و برپایی حکومت به حق جمهوری اسلامی ایران به مبارزه بر خواست . در پی فرمان رهبر کبیرانقلاب مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین با پیوستن به جمع نیروهای آموزش دیده هم دینیان خود را ترغیب می‌نمود و تحصیل خود را تا دوره دوم متوسطه ادامه داد .

اما به دلیل آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت تا تحصیلاتش را همراه با مبارزه با خصم در دانشگاه جبهه ادامه دهد . بنابراین ضمن شرکت فعالانه در میادین نبرد امتحانات پایانی این سال و سال بعد را نیز با موفقیت گذراند. وی در چند امتحان دوره سوم متوسطه شرکت نموده بود. در دی‌ماه ۱۳۶۱ به عضویت نیروی ویژه سپاه پاسداران گناوه درآمد و بعد‌ از مدتی با رضایت خود به جبهه نبرد اعزام گردید . پس از چندی  مسئولیت قبضه توپ ۵۷ ضد هوایی و قبضه دوشیکا در جبهه زبیدات به وی محول گردید . با آغاز اجرای طرح لبیک یا امام نیز به جمع آوری نیرو و سازمان دهی آنان پرداخت و با مسئولیت گروهان و پس از آن معاون گردان به جبهه دشت عباس عزیمت نمود .

بعد از شروع عملیات خیبر جهت پدافند به جزیره مجنون مامور شد . مدتی بعد به مرخصی آمد و با اعزام ناوگانهای آمریکا به دهانه تنگه هرمز به عنوان معاون اولین گردان به جزیره لارک واقع در تنگه هرمز عزیمت نمود . پس از سه ما در بازگشت به گناوه مسئولیت پایگاه مقاومت ابوذر غفاری و امام حسن (ع) را برای آموزش نظامی  بعهده گرفت و تلاش خود را در جهت فرا خوانی قشر بازاری گناوه و پیوستن آنها به خیل جنگ آوران جبهه هر چه بیشتر کرده و با اجتماع شبانه در مساجد هدف خود را پیگیری نمود.

وی اقدام بعدی خود را در زمینه آموزش پایگاههای روستایی ادامه داد با آغاز طرح نو برای انسجام سپاه ، ایشان ماموریت یافتند که به مدت نه ماه به عنوان فرمانده گروهان ناو تیپ ۱۴ کوثر خدمت کند . مدتی در جبهه آبادان ، اروندکنار و قاسمیه و قفاز فرمانده گروهان رزمی‌ بود . چند روز قبل از عملیات والفجر ۸ مسئولیت گروهان ترابری دریایی را به عهده گرفت و به مدت سه ماه از جانب ناو تیپ کوثر به تیپ ۳۳ المهدی مامور شد تا دوشادوش خط شکنان رزمنده که در شب اول عملیات بودند ، حاضر باشد . لازم به تذکر است که این تیپ اولین تیپی بود که وارد فاو گردید .

پس از ماموریت ناو تیپ ۱۴ کوثر کتباً از قرار گاه خاتم تقاضا کردند تا شاید بتوانند این بر صف شکن را هم چنان در جمع خود نگاه دارند . اما ایشان خود به این تقاضا پاسخ منفی داد . پس از آن به دنبال ماه‌ها رنج و زحمت طاقت فرسا که ذره ای از عشق و شور او نکاست پایان خدمت گرفت و بار دیگر به پایگاه خود «‌گناوه» بازگشت . وی در این پایگاه به عنوان مربی آموزشی رزم برادران بسیجی اعزام به جبهه و کارکنان غیور ادارات دولتی کارش را آغاز کرد و پس از چندی مسئولت پایگاه مقاومت حضرت زینب (س) و بسیج دانش آموزی گناوه نیز بر وظایفش افزوده گردید .

شهید بزرگوار شریعتی بدون احساس هرگونه خستگی و کسالتی عاشقانه به وظایفش عمل می‌کرد و از این بابت احساس وجد و شادمانی می‌نمود . هنوز دو یا سه ماه از پایان وظایف محوله به او نگذشته بود که با آغاز مرحله عظیم و با شکوه اعزام کاروانی با نام مزین به سپاهیان محمد(ص) شوق پیوستن او به راهیان مرقد ابا‌عبدالله  او بیش از پیش گردید . بنابر وظیفه خود به عنوان فرمانده پایگاه به جمع‌آوری نیرو پرداخت و از پایگاه خود حدود ۴۰ نفر را فرا خواند و یک شب قبل از اعزام با پر پایی مجلسی با شکوه در محفل صدیقان عازم سخنرانی ایراد کرد و از تشنگان حضرت حق پذیرایی  به عمل آورد .

صبح همان روز برای آخرین بار با خیل مشتاقان کعبه عشق به شهرستان بوشهر و از آنجا به ناو تیپ امیرالمومنین پیوست . بعنوان مسئول گروهان ، نیروهای خود را جهت حمله سرنوشت ساز، به فنون رزم آشنا‌تر می‌ساخت و پس از چندی در مواقع تعیین شده در جبهه های جنوب مستقر گردید و در عملیات اعزامی کربلای ۴ هم‌دوش همرزمان خود به قلب سفاکان فرومایه یورش برد و در جزیره سهیل تا ساعت ۹ صبح با دشمن به مبارزه پرداخت و در آن هنگام که گل خورشید بر ستیغ میشکفت تا نوید روزی خونبار را اعلام دارد روح پاکش به لقاء الله پیوست و شهید حلاوت شهادت را بر ذائقه چشید . وی در این عملیات فرماندهی گروهان یک و بعنوان یکی از معاونین گردان کمیل ناو تیپ ۱۳ امیرالمومنین حضور داشت . روحش شاد و یادش گرامی باد.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Visits: 135