شهید علی عباسی

نام پدر :عباس

تاریخ تولد :۱۳۵۱/۰۳/۰۸

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴

محل تولد :بندر گناوه

محل شهادت :جزیره سهیل

آرامگاه :خلیفه‌ای

________________________________________________________________________________________________

زندگی نامه شهید

شهید علی عباسی فرزند عباس در سال ۱۳۵۱ در روستای خلیفه‌ای از توابع شهرستان برازجان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود تحصیلات را تا سوم راهنمایی در مدرسه همان روستا پشت سر گذاشت با علاقه وافری که نسبت به امام و انقلاب داشت برای حفاظت از مرزهای میهن اسلامی از سوی سپاه پاسداران عازم جبهه های نور علیه ظلمت شد .

شهید در طول حیات پر برکتش ۴ بار به جبهه اعزام گردید او به عنوان آرپی‌جی‌زن در تیپ  امیرالمومنین (ع) خدمت میکرد و سرانجام در تاریخ  ۱۳۶۵/۱۰/۰۴ در عملیات کربلای ۴ بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سینه مجروح و به شهادت رسید . پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای روستای خلیفه ای به خاک سپرده شده است .

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

________________________________________________________________________________________________

وصیت نامه شهید

( بسم رب الشهدا والصدیقین )

وصیت نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید پنجاه سال عبادت کرده‌اید

امروز به نظرم رسید وصیت نامه ای بنویسم بدین خاطر که مرگ را احساس میکنم . من نه از این احساس و نه از حوادثی که بر من میگذرد ترسی ندارم . ترس و درد من از این بی توجهی‌ها و بی تفاوتی‌های فلاکت باری است که کم و بیش وجود دارد و این برای من سخت گران و نگران کننده است .

 اینکه بر ما چه می‌گذرد مسیر تاریخ ما چگونه است . از کجا باید شروع کرد و بیان فاجعه را از کجا باید آغاز نمود . آیا باید از محرومیتهای گذشته تاریخمان گفت ؟ آیا باید از آسیبها و رنجها و دردهایی که کفار و منافقین سران زور و تزویر بر پیامبر (ص) وارد کردند سخن به میان آ ورد یا از محرومیت گذشته امامان شیعه (ع) و دردهای آنها ؟ از کجا آغاز کنیم ؟ از دردهایی که در دل عزیزانمان می‌گذرد بگوییم ؟ از پر، پر شدن فرزندان اسلام و انقلابی که زمینه ساز انقلاب امام مهدی (عج) است سخن بگوییم ؟ از مطهری‌ها ، مفتح‌ها ، قره نی‌ها ، عراقی‌ها ، چمران‌ها و … بگوییم ؟

 آری از آنجا که انقلاب ما حسینی است و رهبرش حسین گونه و لذا مسائلی هم که بوجود می آید حوادث زمان حسین (ع) است و صدور اسلام را بیمه می‌کند .

از حوادث کربلای و عاشورای حسینی با ۷۲ تن شهید مظلوم و به آتش کشیدن و خراب کردن خمیه‌های حسین (ع) می‌گویم . از این تشابه صحنه‌هایی که همیشه زنده هستند . آن زمان پس از آن همه مصیبت زینبیان آماده مصاف شدند و امروز هم امت ما همان گونه‌اند همچون گذشته .

منافقین  بهشتی مظلوم را مورد حمله قرار دادند . اما تو ای خدا و تو ای تاریخ شاهد باشید . ای ملت شاهد باشید و من نیز شهیدم که این کفار و منافقین چقدر طاغی هستند . اینها تشنه قدرت هستند و به هیچ کس رحم نمی کنند . اینان اگر بتوانند مجال سوگواری بهر عزیزانمان راهم نمیدهند و ای اگر روزی قدرتی بدست بیاوردند و بر ما حکومت کنند . بار خدایا مباد آن روز . خدایا از تو لیاقت شهادت و حقانیت کلمه لا اله الا الله و الله اکبر و شهادت بر حقانیت ولی امر تو امام عزیزمان خمینی و حقانیت امت تو را می طلبم و از تو میخواهم عمر امام ما را مستدام بداری .

 بار خدایا شهادتها ما را با مسائل آشنا ساخت و ما را زنده کرد که شهادت چنین خاصیتی دارد پس بر ما شهادت را ارزانی بدار که توفیق شهادتم را از تو   خواستارم . از امت اسلامی می‌خواهم که سلاح شهادت را برگیرند تا به راه خود توفیق پیدا کنند .

 والسلام

برادر شما علی عباسی

بازدیدها: ۱۹۴