شرح زندگی :‌

با تیر شهاب قلب شب را بدریم پیغام ظفر بر سحر عشق بریم

شهید محمود احمدی فرزند اسماعیل در سال ۱۳۴۹ در خانواده ای فقیر و مذهبی چشم به جهان گشود ، او که بچه ای خوش ذوق و با استعداد بود کلاسهای اول تا پنجم ابتدائی را با موفقیت کامل پشت سر گذاشت ، سپس به مدرسه راهنمایی شهید خدرزاده راه یافت در آنجا با محیطی آشنا می شد که از نظر خصوصیات اخلاقی با دیگر جاها فرق داشت چون بچه ای خوش اخلاق و خوش بر خورد  و با حوصله بود تمامی اولیا مدرسه و خانه از وی خرسند و راضی بودند هر کسی که به نحوی با وی در تماس بود از او بجز خوبی و خوش رفتاری چیزی نمی دید .

چون در خانواده مذهبی بزرگ شده بود لذا تعصب مذهبی عجیبی داشت ، بارها از افراد سالخورده که مذهبی بوده و سن آنان بیش از ۶۰ سال بود سئوال میکرد و از حال اهل بیت عصمت و طهارت درسها می آموخت و از خصوصیات آن بزرگوار بهره میبرد .

کلامش گویای مصیبت آل علی بود ، در مجالس سوگواری سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) با قلبی مالامال از عشق شرکت مینمود وبا نوحه خوانی مجلس را صفا می بخشید . وقتی که جنگ تحمیلی از طرف عراق نوکر سر سپرده آمریکا علیه ایران انقلابی و اسلامی شروع شد وی سن بسیار کمی داشت اما آگاه بود که کافران میهن اسلامی او را تصرف کرده اند و او هم هیچگونه قدرتی نداشت که در مقابل آنان مبارزه کند ، هر دم از خدای خویش می خواست که : ای کاش زودتر بزرگ میشدم تا در مقابل بعثیان کافر به مبارزه بپردازم .

او عاشق دین و مذهب بود این دنیا برایش زندانی بزرگ بود هر دم میگفت دلم میخواهد از این دنیای تنگ بروم ، تا اینکه در پی اطلاعیه بسیج سپاه بمنظور شرکت در آموزشهای نظامی داوطلب شد . پس از طی دوره آموزش به عضویت بسیج پایگاه مقاومت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در آمد . پس از فعالیتهای زیادی در آنجا به منظور شرکت در جبهه‌ها نام نویسی کرد و به جبهه اعزام شد . چندین بار در عملیات های متعدد شرکت نمود از جمله در عملیات کربلای ۴ شرکت داشته و بعد از این عملیات جهت مرخصی به خانه آمد اما چون وقت زیادی نداشت دوباره به جبهه عزیمت نمود تا اینکه سرانجام در عملیات کربلای ۵ با جمعی از همسنگران خود که جهت آزادی سازی شهرک دوئیچی عراق در حال پیشروی بودند بر اثر برخورد تیر مستقیم دشمن به فیض عظیم شهادت نائل آمدند . اجساد مبارکشان که در زیر باران و آفتاب به مدت ۵۷ روز افتاده بود پس از جستجو و تفحص زیاد به همراه جمعی از یارانش که مانند گلهای بهاری بر روی زمین پرپر شده بودند  شناسایی و به پشت جبهه منتقل شدند .

بدین ترتیب بهار عمر این قربانی راه الله و مداح آل علی بپایان میرسد . و ما میگویم ای شهیدان شما دین خود را به اسلام عزیز و قرآن مجید ادا نمودید و راه فداکاری و وفاداری را به ما آموختید شما برای اسلام فدا شدید و در نزد خدای تعالی و در جوار رحمت واسعه او به افتخار ابدی و سعادت دائمی رسیدید خداوند ما را به شما ملحق گرداند و از این فیض عظیم محروم نفرماید .

« والسلام علی عباد الله الصالحین »

بازدیدها: ۱۲۸