زندگینامه

شهید اکبر دهدشتی فرزند حسن  متولد سال ۱۳۴۵ در شهرستان گناوه و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود . وی تحصیلات خود را در دبستان عرفی ( شهید بهروزی کنونی ) و مدرسه راهنمایی حافظ ( شهید اکبر دهدشتی کنونی ) گذراند. 

شهید در زندگی ، فردی متین ـ خوش اخلاق ـ شجاع و همیشه خود را مسئول خدمت به جامعه می‌دانست او علاوه بر علاقه به درس خواندن  علاقه فراوانی به خدمت در بسیج سپاه داشت تا آنجایی که روزها در سنگر مدرسه و شبها به پاسداری از دست آورده‌های انقلاب می‌پرداخت . او در کنار درس و مشق و جبهه و جنگ خود ، هیچگاه مسجد و کلاسهای قرآن را فراموش نکرد. شهید ناصر رسولی یکی از معلمان او بود که تاثیر زیادی بر رفتار و منش او داشت.

شهید میخواست راهی دبیرستان شود اما سنگر دیگری را برگزید. نخست همزمان با عملیات طریق القدس به جبهه اعزام شد ولی به علت افتادن از ماشین و زخمی شدن پایش به خانه برگشت . اما بلافاصله بعد از مداوای پا وی مجددا به جبهه شتافت و در عملیات غرور آفرین فتح المبین شرکت کرد و در همان عملیات به سوی معبود خویش پر گشود و آسمانی شد. روحش شاد یادش گرامی باد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بازدیدها: ۴۶۵